The Washington Times - Wikipedia, the free encyclopedia

1of 10

The Washington Times

From Wikipedia, the free encyclopedia

The Washington Times is a daily broadsheet published at
3600 New York Avenue NE, Washington, D.C., United
States. It was founded in 1982 by the founder of the
Unification Church, Sun Myung Moon and was owned by
News World Communications, an international media
conglomerate associated with the church, until 2010 when
it was purchased directly by a group led by Moon.

Contents

1 History
2 Funding
3 Political leanings
4 Notable writers
m 4.1 Current
m 4.2 Former
5 Executives, editors and managers, present and
past
m 5.1 Editors-in-chief
m 5.2 Managing editors
m 5.3 Editorial page editors
m 5.4 Others
6 See also
7 References
= 7.1 Notes
m 7.2 Further reading
8 External links

History

The Washington Times was founded in 1982 by News
World Communications, an international media
conglomerate associated with the Unification Church
which also owns newspapers in South Korea, Japan, and
South America, as well as the news agency United Press
International.[!] Bo Hi Pak, the chief aide of church
founder and leader Sun Myung Moon, was the founding
president and the founding chairman of the board.[?!
Moon asked Richard L. Rubenstein, a rabbi and college
professor who had written on the Holocaust, to serve on
the board of directors.[3!

https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=The Washington Times&pr...

The Washington Times

g €he Washington Times ~
Hillary courts centrists  5() (}{}) [I'El;’.]i
P31 LU insurgents

dead, caught
Fagpn 3115

Lnions:
officially
diopant

AFLCIY
Dk e

1

&

L 13
L]
g
e
L
IF

w

Deeivocrats to delay Chocalate company "
Roberts hearings - probes medical uses
PP — R ————ry— 2
NASCAK mosts =i
the front yaed

in “loopy” sport

Ml g Lo o

Type Daily newspaper

Format Broadsheet

Owner(s) News World Media Development,
LLC

Editor Ed Kelley

Founded 1982

Headquarters 3600 New York Avenue NE
Washington, D.C. 2002, United
States

ISSN 0732-8494
(https://www.worldcat.org
/issn/0732-8494)

OCLC 8472624 (https://www.worldcat.org

number /oclc/8472624)

Website www.washingtontimes.com

(http://www.washingtontimes.com)

At the time of founding of the 7imes Washington had only one major newspaper, the Washington Post.
Massimo Introvigne, in his 2000 book The Unification Church, said that the Post had been "the most

7/6/2015 9:22 AM



The Washington Times - Wikipedia, the free encyclopedia https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=The Washington Times&pr...

2 0f 10

anti-Unificationist paper in the United States."l*] In 2002, at an event held to celebrate the Times's 20th
anniversary, Moon said: "The Washington Times is responsible to let the American people know about God"

and "The Washington Times will become the instrument in spreading the truth about God to the world."[%!

The Times was founded the year after the Washington Star, the previous
"second paper" of D.C., went out of business, after operating for over a
hundred years. A large percentage of the staff came from the
Washington Star. When the Times began, it was unusual among
American broadsheets in publishing a full color front page, along with
full color front pages in all its sections and color elements throughout.
Although USA Today used color in the same way, it took several years
for the Washington Post, New York Times, and others to do the same.
The Times originally published its editorials and opinion columns in a
physically separate Commentary section, rather than at the end of its
front news section as is common practice in U.S. newspapers. It ran
television commercials highlighting this fact. Later, this practice was abandoned (except on Sundays, when
many other newspapers, including the Post, also do it). The Washington Times also used ink that it
advertised as being less likely to come off on the reader's hands than the Post's. This design and its editorial

The Washington Times bag.

content attracted "real influence" in Washington.[®] When the Times began it had 125 reporters, 25 percent of
them Unification Church members.l”] In 1982 the Post criticized the Times for killing critic Scott Sublett's
negative review of the movie Inchon, which was also sponsored by the Unification Church.[®]

A former speechwriter for President George W. Bush, David Frum, in his 2000 book How We Got Here: The

'70s, wrote that Moon had granted the Times editorial independence.[] But some former employees,
including the newspaper's first editor and publisher, James R. Whelan, have insisted that the paper was
under Moon's control from the beginning. Whelan, whose contract guaranteed editorial autonomy, left the
paper when the owners refused to renew the contract, asserting that "I have blood on my hands" for helping

Moon acquire legitimacy.[?] Three years later, editorial page editor William P. Cheshire and four of his staff
resigned, charging that, at the explicit direction of Sang Kook Han, a top official of the Unification Church,

then-editor Arnaud de Borchgrave had stifled editorial criticism of political repression in South Korea.!10]

The Times was said to have been read every day by President Ronald Reagan during his terms in office.[!!]
In 1997 he said:

The American people know the truth. You, my friends at The Washington Times, have told it to
them. It wasn't always the popular thing to do. But you were a loud and powerful voice. Like
me, you arrived in Washington at the beginning of the most momentous decade of the century.

Together, we rolled up our sleeves and got to work. And—oh, yes—we won the Cold War.[12]

The Times circulation has always been much less than that of the Washington Post. In 1992 the New York
Times reported the 7imes had only one eighth the circulation of the Post (100,000 to 800,000) and that two

thirds of its subscribers also subscribed to the Post.[13] In 1994 the Times introduced a weekly national
edition, especially targeted to conservative readers nationwide.[14]

In 1997 the Washington Report on Middle East Affairs (which is critical of United States and Israeli
policies), praised the Times (along with The Christian Science Monitor owned by the Church of Christ,
Scientist), and the 7imes sister publication The Middle East Times for what it called their objective and
informative coverage of Islam and the Middle East, while criticizing the generally pro-Israel editorial policy
of the 7imes. The Report suggested that these newspapers, being owned by churches, were less influenced

by pro-Israel pressure groups in the United States.[1>] In 1998 the Egyptian newspaper 41-4hram wrote that

7/6/2015 9:22 AM



The Washington Times - Wikipedia, the free encyclopedia https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=The Washington Times&pr...

30f10

the Times editorial policy was "rabidly anti-Arab, anti-Muslim and pro-Israel."[1¢]
In 2002 the 7imes published a story accusing the National Educational Association (NEA), the largest
teachers union in the United States, of teaching students that the policies of the U.S. government were partly

to blame for the 2001 terrorist attacks on the World Trade Center.[!7! This accusation was denied by the

NEA and by liberal commentators.[181119]

In 2002 Post veteran Ben Bradlee said, "I see them get some local stories that I think the Post doesn't have
and should have had."l?] Dante Chinni wrote in the Columbia Journalism Review:

In addition to giving voice to stories that, as Pruden says, "others miss," the Times plays an
important role in Washington's journalistic farm system. The paper has been a springboard for
young reporters to jobs at The Wall Street Journal, The New York Times, even the Post. Lorraine
Woellert, who worked at the Times from 1992 to 1998, says her experience there allowed her to
jump directly to her current job at Business Week. "I got a lot of opportunities very quickly.

They appreciated and rewarded talent and, frankly, there was a lot of turnover."[2!]

In his 2003 book, Lies (And the Lying Liars Who Tell Them): A Fair and Balanced Look at the Right,
comedian, author, and later Democratic senator Al Franken devoted a chapter to criticizing the Times after
executive editor Wesley Pruden rewrote a reporter's story—without the reporter's knowledge—about
Franken's performance at a White House party. According to Franken, the rewrite was made to appear as if

Franken had received a negative reception, which he says was not the case.[22]

In 2004 the Washington Post reported dissension between some of the 7imes staft and ownership over the
paper's stance on international issues, including support for the United Nations.[23]

In 2006 Max Blumenthal, writing in The Nation, reported that the Rev. Moon's youngest son Hyun-jin
"Preston" Moon—who by this time had become president and CEO of parent company News World
Communications—was in the process of ousting Coombs because of his racist editorializing. Blumenthal,
quoting veteran 7imes news reporter George Archibald and others, reported that Coombs had made a
number of racist and sexist comments, and was in the process of being sued by his colleagues for his
remarks.[24]

As of 2007, home delivery of the paper in its local area was made in bright orange plastic bags, with the
words "Brighter. Bolder. The Washington Times" and a slogan that changes. Two of the slogans are "The
voice and choice of discerning readers" and "You're not getting it all without us."[2%]

In January 2008, editor in chief Wesley Pruden retired and John F. Solomon began work as executive editor
of the Times. Solomon is known for his work as an investigative journalist for the Associated Press and the
Washington Post, and was most recently head of investigative reporting and mixed media development at

the Post.12611271128] Within a month, the Times changed some of its style guide to conform more to what was
becoming mainstream media usage. The 7imes announced that it would no longer use words like "illegal
aliens" and "homosexual," and in most cases opt for "more neutral terminology" like "illegal immigrants"
and "gay," respectively. The paper also decided to stop using "Hillary" when referring to Senator Hillary

Clinton, and the word "marriage" in the expression "gay marriage" will no longer appear in quotes in the
newspaper. These changes in policy drew criticism from some conservatives.[2! Prospect magazine
attributed the Times's apparent move away from the far right to differences of opinion over the United
Nations and North Korea, and said: "The Republican right may be losing its most devoted media ally."[30]
Also that year, the Times stopped publishing a Saturday print edition.

In 2009 the Manila Times criticized the Washington Times for an editorial that it said interfered with the

7/6/2015 9:22 AM



The Washington Times - Wikipedia, the free encyclopedia https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=The Washington Times&pr...

4 of 10

political process in the Philippines,!31! while the New York Times criticized it for an editorial linking
proposed health care reform in the United States to policies of Nazi Germany.[321(33]

On November 30, 2009 the New York Times reported that the Washington Times would no longer be
receiving funds from the Unification Church and might have to cease publication or go to online publication
only.[34] In December 2009 the Times announced it would lay off 40 percent of its 370 employees and stop
subscription service, instead distributing the paper free in some areas of Washington including branches of
the government. 7The Times said that it would focus on its "core strengths," which it identified as "exclusive
reporting and in-depth national political coverage, enterprise and investigative reporting, geo-strategic and
national security news and cultural coverage based on traditional values." A subscription website owned by
the paper, theconservatives.com, continued, as did the 7imes three-hour radio program, "America's Morning
News."[33] Later that month the Times announced that it would cease publication of its Sunday edition, along
with other changes partly in order to end its reliance on subsidies from the Unification Church
ownership.l3¢] On December 31, 2009, it announced that it would no longer be a full-service newspaper,
eliminating its metropolitan-news and sports sections. 3711381

In July 2010 international leaders of the Unification Church issued a letter protesting the direction the Zimes
was taking and urging closer ties between it and the church.[3] In August 2010, a deal was made to sell the
Times to a group more closely related to the church. Editor in chief Sam Dealey said that this was a welcome
development among the Times' staff.[40] On November 2, 2010, the Rev. Moon and a group of former
Washington Times editors purchased the paper from News World Communications for $1. This ended a
bitter feud within the Moon family that had been threatening to shut down the paper completely.[*!] In
March 2011 the 7imes announced that some former staffers would be rehired and that the paper would bring
back its sports, metro, and life sections.!*?] In June 2011, Ed Kelley, formerly of The Oklahoman, was hired
as editor overseeing both news and opinion content.[*3]

In March 2013 it was announced that Herring Broadcasting would join with the Washington Times to create
a new cable news network that is projected to begin broadcasting in the summer of 2013; the new network

would be called One America News.[*4]

Funding

The Washington Times has lost money every year that it has been in business. By 2002, the Unification

Church had spent about $1.7 billion subsidizing the Times.[*>] In 2003, The New Yorker reported that a
billion dollars had been spent since the paper's inception, as Moon himself had noted in a 1991 speech,
"Literally nine hundred million to one billion dollars has been spent to activate and run the Washington

Times" 1401 In 2002, Columbia Journalism Review suggested Moon had spent nearly $2 billion on the

Times.211 In 2008, Thomas F. Roeser of the Chicago Daily Observer mentioned competition from the Times

as a factor moving the Washington Post to the right, and said that Moon had "announced he will spend as

many future billions as is needed to keep the paper competitive."l47]

Political leanings

The political views of The Washington Times are often described as extremely conservative.[4811491130] 70
Washington Post reported: "the Times was established by Moon to combat communism and be a

conservative alternative to what he perceived as the liberal bias of The Washington Post."[?]

Conservative commentator Paul Weyrich commented:

7/6/2015 9:22 AM



The Washington Times - Wikipedia, the free encyclopedia https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=The Washington Times&pr...

The Washington Post became very arrogant and they just decided
that they would determine what was news and what wasn't news
and they wouldn't cover a lot of things that went on. And the
Washington Times has forced the Post to cover a lot of things that

they wouldn't cover if the Times wasn't in existence.>!]

In 2007, the Mother Jones news magazine said that the 7imes had
become "essential reading for political news junkies" soon after its
founding, and quoted James Gavin, special assistant to Bo Hi Pak:

@he Washi

Call for
Home Delivery
202.636.3333

We're trying to combat communism and we're trying to uphold
traditional Judeo-Christian values. The Washington Times is
standing up for those values and fighting anything that would tear

them down. Causa is doing the same thing, by explaining what the
[52]

Times dispenser

enemy is trying to do.

In a 2008 essay published in Harper's Magazine, historian Thomas Frank linked the Times to the modern
American conservative movement, saying:

There is even a daily newspaper—the Washington Times—published strictly for the movement's
benefit, a propaganda sheet whose distortions are so obvious and so alien that it puts one in mind of

those official party organs one encounters when traveling in authoritarian countries.>3]

In 2009 The New York Times reported:

With its conservative editorial bent, the paper also became a crucial training ground for many
rising conservative journalists and a must-read for those in the movement. A veritable who's
who of conservatives—Tony Blankley, Frank J. Gaffney Jr., Larry Kudlow, John Podhoretz and

Tony Snow—has churned out copy for its pages.[34]

Though not listed, another conservative writer who trained there was New York Times op-ed columnist
David Brooks, a Washington Times editorial writer in the 1980s.[54]

The Times has also been criticized for using the word "homosexual" rather than "gay.">>] In 2010, the Times
published an editorial opposing the Employment Non-Discrimination Act because it granted legal protective
status for transgender people. The editorial criticized some transgender people and said that gender identity

can be a choice, not an innate characteristic.[>61571(58]

Notable writers

Current

m George Archibald (Congressional, political, United Nations, and education reporter)
Bill Gertz (Defense and foreign policy reporter)

Donald Lambro (Political reporter)

John McCaslin ("Inside the Beltway" columnist)

James S. Robbins — opinion columnist

50f10 7/6/2015 9:22 AM



The Washington Times - Wikipedia, the free encyclopedia https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=The Washington Times&pr...

Frank Gaffney — opinion columnist
Lawrence Kudlow — opinion columnist
Jeffrey Kuhner — opinion columnist
Steve Bradley — opinion columnist
Ted Nugent — opinion columnist
Monica Crowley — opinion columnist
Ben Carson — opinion columnist
Tom Knott — sports columnist

Thom Loverro — sports columnist
Mark Kellner — Technology

Tom Knott — D.C. metro columnist
Fred Reed — border-related topics
Herbert London - opinion columnist

Former

David Brooks

Samuel T. Francis (deceased)
Jeremiah O'Leary (deceased)

Rand Paull39160]

Rob Redding (journalist and talk host)
Bill Sammon

Rowan Scarborough

Executives, editors and managers, present and past
Editors-in-chief

James R. Whelan (1982—-1984)
Smith Hempstone (1984—86)
Arnaud de Borchgrave (1986—-1992)
Wesley Pruden (1992-2008)

John F. Solomon (2008-2009)

Sam Dealey (2010-2010)

Ed Kelley (2011-2012)

David S. Jackson (2012-2013)

Managing editors
m Josette Sheeran Shiner (1992-1997)
Editorial page editors

Ann Crutcher (1984-1985)
William P. Cheshire (1985-1987)
Tony Snow (1987-1990)

Tod Lindberg (1991-1998)

Tony Blankley (2002-2007)
Brett Decker (2009-2013)

6 of 10 7/6/2015 9:22 AM



The Washington Times - Wikipedia, the free encyclopedia https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=The Washington Times&pr...

7 of 10

= David Keene (2014—present)

Others

m Daniel Wattenberg—Arts and Entertainment editor

LA This literature-related list is incomplete; you can help by expanding it (https://en.wikipedia.org
/w/index.php?title=The Washington Times&action=edit).

See also

m Media in Washington, D.C.

» Washington Times-Herald — Washington, DC newspaper founded in 1893 by William Randolph
Hearst.

» Washington Times-Herald (Indiana) — Washington, Indiana newspaper.

References

Notes

1. "Sun Myung Moon Paper Appears in Washington" (http://www.nytimes.com/1982/05/18/us/around-the-nation-
sun-myung-moon-paper-appears-in-washington.html). New York Times. May 18, 1982.

2. Pak was founding president of the Washington Times Corporation (1982-1992), and founding chairman of the
board. Bo Hi Pak, Appendix B: Brief Chronology of the Life of Dr. Bo Hi Pak, in Messiah: My Testimony to Rev.
Sun Myung Moon, Vol I by Bo Hi Pak (2000), Lanham, MD: University Press of America.

. "Rabbi Joins the Board of Moonie Newspaper", The Palm Beach Post, May 21, 1978
4. excerpt (http://www.signaturebooks.com/excerpts/unification.htm) The Unification Church Studies in

Contemporary Religion, Massimo Introvigne, 2000, Salt Lake City, Utah: Signature Books, ISBN 1-56085-145-7
p25

5. Ahrens, Frank (May 23, 2002). "Moon Speech Raises Old Ghosts as the Times Turns 20"
(http://www.washingtonpost.com/ac2/wp-dyn?pagename=article&contentld=A60061-2002May22). Washington
Post. Retrieved 2009-08-16.

6. Frum, David (2000). How We Got Here: The '70s. New York, New York: Basic Books. p. 146.

ISBN 0-465-04195-7.

7. The Nation's Capital Gets A New Daily Newspaper (http://www.washingtonpost.com/wp-srv/national/longterm
/cult/unification/wtimes.htm), Washington Post, May 17, 1982

8. Romano, Lois (September 18, 1982). "Review is Killed". The Washington Post (The Washington Post Company).
p. Cl.

9. "Ex-Publisher Says Moon Church Ran Newspaper" (http://www.nytimes.com/1984/07/23/us/ex-publisher-
says-moon-church-ran-newspaper.html), The New York Times, Susan Rasky, July 23, 1984. Retrieved 20 June
2014.

10. "Five Resign from Washington Times," The Washington Post, April 15, 1987.

11. Behind the Times (http://www.fair.org/index.php?page=1569) Fairness and Accuracy in Reporting
August/September 1987

12. Dear Leader's Paper Moon (http://prospect.org/article/dear-leaders-paper-moon) The American Prospect
2005-09-19

13. Washington Times Moves to Reinvent Itself (http://www.nytimes.com/1992/01/27/business/the-media-business-
washington-times-moves-to-reinvent-itself.html), Alex S. Jones, New York Times, January 27, 1992.

14. Conservative Daily Tries to Expand National Niche (http://www.nytimes.com/1994/06/27/business/the-media-
business-conservative-daily-tries-to-expand-national-niche.html?pagewanted=all), New York Times, June 27,
1994

15. As U.S. Media Ownership Shrinks, Who Covers Islam? (http://www.wrmea.com/backissues/1297/9712060.html),
Washington Report on Middle East Affairs, December 1997

98]

7/6/2015 9:22 AM



The Washington Times - Wikipedia, the free encyclopedia https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=The Washington Times&pr...

16. The same old game (http://weekly.ahram.org.eg/1998/403/op1.htm), Al-Ahram, November 12—18, 1998, "The
Washington Times is a mouthpiece for the ultra conservative right, unquestioning supporters of Israel's Likud
government. The newspaper is owned by Sun Myung Moon, originally a native of North Korea and head of the
Unification Church, whose ultra-right leanings make him a ready ally for Netanyahu. Whether or not Netanyahu
is personally acquainted with Moon is unclear, though there is no doubt that he has established close friendships
with several staff members on The Washington Times, whose editorial policy is rabidly anti-Arab, anti-Muslim
and pro-Israel."

17. Nyhan, Brendan (2002-09-05). "The big NEA-Sept. 11 lie; How the Washington Times helped create a myth
about the teachers' union and Sept. 11". Salon.com.

18. Young, Cathy (2002-09-02). "An unfair attack on teachers union" (http://cathyyoung.net/bgcolumns
/2002/unfair.html). The Boston Globe. Retrieved 2008-04-17.

19. Chase, Bob (2002-08-20). "Letter to the Washington Times from NEA President" (http://www.nea.org
/nr/nr020820b.html) (Press release). National Education Association. Retrieved 2008-04-17.

20. Washington 2002: Donald Graham's Washington Post (http://www.cjr.org/issues/2002/5/wash-stability.asp)

21. Washington 2002: The Other Paper (http://www.cjr.org/issues/2002/5/wash-chinni.asp)

22. Lies (And the Lying Liars Who Tell Them): A Fair and Balanced Look at the Right. Dutton, August 29, 2003

23. Tension of the Times (http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/articles/A50909-2004Jun17.html) Washington
Post June 18, 2004, "Insiders say the church's new line is that with the end of the Cold War, it's important to
support international organizations such as the United Nations and to campaign for world peace and interfaith
understanding. That stance would be awkward for the Times's hard-line editor in chief, Wesley Pruden, and its
stable of neoconservative columnists."

24. "Hell of a Times" (http://www.thenation.com/doc/20061009/washington_times). Thenation.com. Retrieved
2013-07-01.

25. Bardach, Ann Louise; David Wallis (2004). Moonstruck: The Rev. and His Newspaper (http://books.google.com
/books?id=HHI9XFP2VAhAC&printsec=frontcover). Nation Books. pp. 137-139, 150. ISBN 1-56025-581-1.

26. State Native to lead DC newspaper (http://www.connpost.com/ci_80896297?source=rss) Connecticut Post January
26,2008

27. Ex-Washington Post Reporter to Lead a Rival (http://biz.yahoo.com/nytimes/080211/1194745974399.html?.v=4)
New York Times February 11, 2008

28. Erik Wemple, "Playing Center: John Solomon is pushing evenhandedness at the Washington Times
(http://www.washingtoncitypaper.com/display.php?id=34649), Washington City Paper, February 29, 2008.

29. "Washington Times updates style guide, conservatives up in arms" (http://www.salon.com/politics/war room
/2008/02/26/washington_times/index.html). Salon.com. 2008-02-27. Retrieved 2013-07-01.

30. News and Curiosities (http://www.prospect-magazine.co.uk/article details.php?id=7720), Prospect, September
2006

31. Not-so-invisible hand (http://www.manilatimes.net/national/2009/july/29/yehey/opinion/200907290pi2.html),
Manila Times, July 29, 2009

32. False 'Death Panel' Rumor Has Some Familiar Roots (http://www.nytimes.com/2009/08/14/health/policy
/14panel.html?bl&ex=1250481600&en=62116d8ea4946a79&ei=5087%0A), New York Times, August 14, 2009

33. Baquet of 'N.Y. Times' Apologizes For 'Washington Times' Flap (http://www.editorandpublisher.com/eandp
/mews/article display.jsp?vnu_content id=1004003705), Editor & Publisher, August 17, 2009

34. With Tumult at the Top, Washington Times Faces Uncertainty (http://www.nytimes.com/2009/12/01/business
/media/0lmoon.html), New York Times, November 30, 2009.

35. Large Staff Cuts Announced at the Washington Times (http://www.nytimes.com/2009/12/03/business/media
/03paper.html), New York Times, December 2, 2009

36. 'Washington Times' Dropping Sunday Edition As Part of 'Refocused' Approach
(http://www.editorandpublisher.com/eandp/news/article display.jsp?vnu_content id=1004054777), Editor &
Publisher, December 21, 2009

37. Washington Times cuts sports section, others (http://www.washingtonexaminer.com/local/ap/washington-times-
cuts-sports-section-others-80415182.html), Washington Examiner, December 31, 2009

38. Eulogy for sports (http://www.washingtontimes.com/news/2010/jan/01/daly-the-end-of-times/?page=2),
Washington Times, January 3, 2010

39. Unification Church CEO, others respond to unsigned blog post about Washington Times (http://www.poynter.org
/column.asp?id=45&aid=187388), Poynter Online (website of the Poynter Institute), July 22, 2010

40. Deal in Works for The Washington Times (http://www.nytimes.com/2010/08/25/business/media
/25times.html? r=1&dbk), New York Times, August 25,2010

41. Shapira, Ian (November 3, 2010). "Moon group buys back Washington Times". Washington Post. p. C1.

42. Washington Times relaunching Monday (http://www.politico.com/blogs/onmedia
/0311/Washington Times relaunching Monday.html), Politico, March 16, 2011

8 of 10 7/6/2015 9:22 AM



The Washington Times - Wikipedia, the free encyclopedia https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=The Washington Times&pr...

43. Washington Times names Ed Kelley as editor; will oversee news coverage and opinion content
(http://www.washingtonpost.com/local/washington-times-names-ed-kelley-as-editor-will-oversee-news-coverage-
and-opinion-content/2011/06/10/AGP2gqOH _story.html), Washington Post, June 10, 2011

44, Jennifer Harper (13 March 2013). "The Washington Times extending reach with cable network"
(http://m.washingtontimes.com/news/2013/mar/13/the-washington-times-extending-reach-cable-network/).
Washington Times. Retrieved 15 March 2013.

David Freedlander (14 March 2013). "One America News Network, New Conservative Cable Channel, Sets
Launch" (http://www.thedailybeast.com/articles/2013/03/14/one-america-news-network-new-conservative-cable-
channel-sets-launch.html). Daily Beast. Retrieved 15 March 2013.

Keach Hagey (14 March 2013). "Herring Plans to Launch New Conservative News Network"
(http://online.wsj.com/article/SB10001424127887324392804578358743706989224 .html). Wall Street Journal.
Retrieved 15 March 2013.

45. Ahrens, Frank (May 23, 2002). "Moon Speech Raises Old Ghosts as the Times Turns 20"
(http://www.washingtonpost.com/ac2/wp-dyn?pagename=article&contentld=A60061-2002May22). The
Washington Post. Retrieved May 25, 2010.

46. Damian Anderson damian@unification.net (1991-12-23). "Rev. Sun Myung Moon - Our Mission During The
Time Of World Transition" (http://www.unification.net/1991/911223.html). Unification.net. Retrieved
2013-07-01.

47. How the Liberal Media Stonewalled the Edwards (http://cdobs.com/archive/our-columns/how-the-liberal-media-
stonewalled-the-edwards-story,1551) Chicago Daily Observer August 18, 2008

48. Hall, Mimi (2001-03-22). "Bush, aides boost access of conservative media" (http://www.usatoday.com
/mews/politics/2001-03-22-media.htm#more). USA Today. Retrieved 2009-07-25.

49. Glaberson, William (1994-06-27). "The Media Business; Conservative Daily Tries to Expand National Niche"
(http://www.nytimes.com/1994/06/27/business/the-media-business-conservative-daily-tries-to-expand-national-
niche.html). The New York Times. Retrieved 2009-07-25.

50. New business models for news are not that new (http://www.ojr.org/ojr/people/nikkiusher/200812/1604/), Nikki
Usher, Knight Digital Media Center, 2008-12-17, "And the Washington Times' conservative stance pursues its
agenda from the Rev. Sun Myung Moon's Unification Church."

51. MediaChannel.org - Frontline: Reverend Moon (http://www.mediachannel.org/originals/moontranscript.shtml)

52. Bush Sr. To Celebrate Rev. Sun Myung Moon—Again (http://www.motherjones.com/washington_dispatch
/2007/04/bush_moon.html) Mother Jones April 29, 2007

53. The wrecking crew - How a gang of right-wing con men destroyed Washington and made a killing.
(http://www.harpers.org/archive/2008/08/0082132) Frank, Thomas. Harper's Magazine, August 2008

54. David Brooks Analyst Bio (http://www.pbs.org/newshour/indepth coverage/politics/political wrap
/bio_brooks.html) Online NewsHour

55. Bugg, Sean (16 January 2003). "What's in a Word?" (http://www.metroweekly.com/feature/?ak=305). Metro
Weekly (Washington, District of Columbia). Retrieved 13 May 2010.

56. "Discrimination is necessary" (http://www.washingtontimes.com/news/2010/apr/23/discrimination-is-necessary/).
The Washington Times (Washington, District of Columbia). 23 April 2010. Retrieved 13 May 2010.

57. Garcia, Michelle (26 April 2010). "Editorial Calls LGBT Workers 'Weirdos'" (http://www.advocate.com
/News/Daily News/2010/04/26/Editorial Calls LGBT Workers Weirdos/). Retrieved 13 May 2010.

58. Gay & Lesbian Alliance Against Defamation (26 April 2010). "CALL TO ACTION: Make Your Voice Heard!
Anti-LGBT Washington Times Editorial Board Attacks ENDA, Says 'Discrimination Is Necessary'"
(http://www.glaad.org/Page.aspx?pid=1431). Retrieved 13 May 2010.

59. "Sen. Rand Paul: Trust but verify on immigration reform" (http://www.washingtontimes.com/news/2013/feb/8
/sen-rand-paul-trust-verify-immigration-reform/). Washington Times. 2013-02-08. Retrieved 2013-07-01.

60. "Washington Times ends Sen. Rand Paul column amid plagiarism allegations" (http://www.washingtontimes.com
/mews/2013/nov/5/washington-times-ends-sen-rand-paul-column-amid-pl/). Washington Times. 2013-11-05.
Retrieved 2013-11-05.

Further reading
m Gorenfeld, John (2008). Bad Moon Rising: How Reverend Moon Created the Washington Times,

Seduced the Religious Right, and Built an American Kingdom. Sausalito, California: Polipoint Press.
ISBN 0979482232.

90f 10 7/6/2015 9:22 AM



The Washington Times - Wikipedia, the free encyclopedia https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=The Washington Times&pr...

External links

m Official website (http://www.washingtontimes.com/) Wikimedia Commons has
@ media related to

. " ] o . Washington Times.
Retrieved from "https://en.wikipedia.org

/w/index.php?title=The Washington Times&oldid=669697519"

Categories: Conservatism in the United States Unification Church affiliated organizations
Newspapers published in Washington, D.C. | National newspapers published in the United States
Publications established in 1982

m This page was last modified on 2 July 2015, at 22:36.

m Text is available under the Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may
apply. By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. Wikipedia® is a registered
trademark of the Wikimedia Foundation, Inc., a non-profit organization.

10 of 10 7/6/2015 9:22 AM



